Presseklipp

Felleskirkelig bønnemåned for muslimer

Fra 6.juni til 5.juli er det felleskirkelig bønnemåned for muslimer.Hvert år utgir «30 Days International» et bønnehefte for å inspirere og veilede kristne i bønn for verdens muslimer. I år skal bønneguiden og informasjon om bønneaksjonen distribueres på mer enn 22 språk, på fem kontinenter og blant øynasjonene i Stillehavet.

Les mer på Facebook her  //www.facebook.com/30dagersbonnformuslimer/

I år utgis den norske utgaven av «30 dagers bønn for verdens muslimer» gratis i elektronisk format.Vi ønsker å gjøre det så lett som mulig for folk å få tak i bønneguiden, derfor er det flere måte å gjøre det.

En sorgens dag

PRESSEKLIPPKirkemøtets vedtak for vigsel av homofile og lesbiske er et faktum. Guds evig gyldige ordninger har måttet vike plassen for flertallet.

Les mer : http://www.dagen.no/dagensdebatt/kristenliv/DEN-NORSKE-KIRKE/En-sorgens-dag-328620

Det koster å være Jesu disippel i Israel

 PRESSEKLIPPFaktisk er det også disse tingene som kjennetegner dagens bildet, i hvert fall hvis vi skal tro den nye boken til den britiske forfatteren og journalisten Julia Fisher.Boken "What is God doing in Israel?" (Hva Gud gjør i Israel?) forteller på en gripende måte om historien til jøder og arabere som har hatt et overnaturlig møte med Yeshua (Jesus)

Stadig verre for palestinske kristne

Med Israel for FredOrganisasjonen Åpne Dører publiserer hvert år en oversikt over de 50 land i verden hvor kristne blir mest forfulgt, diskriminert og trakassert. Palestinerne har de siste årene rast oppover listen over de største overgriperne mot kristent liv og trosfrihet.Situasjonen for kristne i det palestinske samfunnet er nå oppgradert fra “alvorlig forfølgelse” til “sterk forfølgelse”.

Mer en tre millioner turister til Israel i fjor

 IsraelflaggStatistikkene som viser hvor mange turister som besøkte Israel i 2015 er klare. Tallene som er publisert av Israels sentrale statistikkbyrå presenterer dessuten en ny rekord på israelere som reiste utenlands med nesten seks millioner reisende.

Plantet fem undergrunns-menigheter i 2015

 PRESSEKLIPPDen arabiske TV-kanalen til Troens Bevis Verdens Evangelisering har plantet fem undergrunnsmenigheter i Nord-Afrika og Midtøsten i 2015. I tillegg møtes ni grupper til ukentlig bibelstudier med nye troende fra muslimsk bakgrunn.

I løpet av 2015 har Miracle Channel, som er Troens Bevis sin arabiske TV-kanal, plantet fem undergrunnsmenigheter og startet ni disippelskapsgrupper.

- Det har aldri vært viktigere å disippelgjøre nye troende fra muslimsk bakgrunn i den arabiske verden, mener Barty Shokralla, daglig leder for TV-kanalen.

Kristne blir myrdet - ingen bryr seg

 PRESSEKLIPPReligiøse minoriteter generelt og kristne spesielt blir hundset og jaget i muslimske nasjoner over hele verden. Hundrevis blir myrdet daglig, og tusener har blitt flyktninger på grunn av religionsforfølgelse, men ingen bryr seg.

The Clarion Project er en nullprofitt-organisasjon som ble grunnlagt i 2007 og arbeider aktivt for å vekke verdens mennesker med en ny film om det radikale islam. Filmen har fått tittelen: «Faithkeepers: Rop varsku om det kristne folkemordet».

Filmen er den femte fra organisasjones side og påpeker farene med islamsk ekstremisme.

Jesus-vekkelse i Islams verden

 PRESSEKLIPPEn kontinuerlig vekkelse foregår i mange «ikke-kristne» land, og antallet kristne øker sterkt i omfang. Vesten, den tradisjonelle basen for kristenheten, blir samtidig mer og mer sekularisert.

I Midtøsten pågår det en vekkelse som verdens missiologer – og kirkehistorikere knapt har sett tidligere, skriver forfatteren J.D. King i Charisma Magazine.

Julens budskap om Jesus må frontes

 PRESSEKLIPPNår Rune Larsen den 22. desember kommer hjem til sin kone Edle, barn og barnebarn, kan han endelig slappe av etter en stri turné. Julekonserten «Stille natt, Hellige natt» har levert 52 julekonserter i hele Norge sør for Trondheim. Rune har vært med hvert eneste år siden 2002.

Ingen fremtid for jødene i Europa

 PRESSEKLIPPIS-angrepene i Paris er ikke bare et vekkerrop for franske, men også for belgiske jøder, sier overrabbiner i Brussel, Avraham Guigui tidligere denne uken.–Frykten råder i gatene, sier Guigui i et intervju med israelsk radio, og understreker at belgierne skjønner at også de er mål for terror.

Oppretter bønekontor i Bergen

 PRESSEKLIPPSvein-Magne Pedersen åpner bønnekontor et par ganger i måneden på Nesttun i Bergen. Der kan folk bestille time og komme til forbønn, slik som til Mirakeltorsdag på senteret i Vennesla. - Jeg har hatt veldig stor pågang av folk fra Bergen og hele Vestlandet. Jeg tror at Bergen har en stor betydning for Gud, og at Han har en plan med byen.

Muslimer demonstrerer mot terror

 

 PRESSEKLIPPEn gruppe israelske arabere og muslimer avholdt nylig en demonstrasjon mot terrorisme nær universitetet i Tel Aviv.«Vi er imot voldsbruk og de som er imot voldsbruk kan ikke sies å representere det arabiske samfunnet, selv om de er Knessetmedlemmer», sier en 25 år gammel araber fra Abu Ghosh, og understreker: – Vi er forpliktet til å fordømme terrorisme.

2000 kvinner samles i Kristiansand

 PRESSEKLIPP22.-25. oktober møtes 2000 kvinner fra hele Norden, inklusive Færøyene, Shetland og Grønland, til årets største kristne kvinnesamling. Det er et kvinnelige nettverk i Norden som står bak arrangementet som skal foregå i Sørlandshallen i Kristiansand. Elin Linde Fagerbakke, leder av «Kvinner i Nettverk» siden starten for 25 år siden, opplyser at temaet for konferansen i år er 

Marsjerte mot slaveri

 PRESSEKLIPPMed teip over munnen og bundne hender gikk 100 ungdommer i tog gjennom Kristiansands gater, for å vise sin solidaritet med ofre for menneskehandel. – I dag går vi med teip over munnen for å støtte de som er fanget i slaveriet, og som ikke kan heve sin egen stemme, sa Melina Taraldsen i sin åpningsappell.

TX Vikings utsatt for palestinsk mobb

PRESSEKLIPP SOS, leiebussen vi sitter i på vei hjem til Jerusalem blir utsatt for palestinsk mobb som kaster stein. Stor stein, i stor stil. Dette er vilt. Be for fred for Jerusalem. De sterke menn fra Norge er på evangeliseringstur I Israel. De sendte tidligere ut et rop om bønnevakt til folk de kjente i Norge.

Kristen palestiner snakker ut om terrorbølgen

PRESSEKLIPPDet som nå følger er en kort respons til bølgen av anti-jødisk terror som nå oppsluker Israel, samt en kommentar til hvordan det palestinske samfunnet forholder seg til det. Denne artikkelen er viktig på grunn av den som har skrevet den. Den er skrevet av "Matteus", vår palestinske kristne broder hvis egentlige identitet må holdes skjult av åpenbare sikkerhetsårsaker.

Les mer :http://www.israeltoday.no/Nyeelement/tabid/322/nid/27524/Default.aspx

En himmel å vinne - et helvete å undfly

PRESSEKLIPPI det som antakelig blir hans siste bok, uttrykker 97 år gamle Billy Graham seg om fortapelsen på en måte som får Ole Hallesbys berømte radiotale til å blekne. Graham omtaler helvete som et brennende inferno, og skriver ifølge forhåndsomtalen at om det ikke er bokstavelig ild der, «så bruker Gud symbolsk språk for å indikere noe langt verre.»

Les mer : www.dagen.no/dagensdebatt/lederartikkel/leder/Himmel-eller-helvete-255692

Islam blir forbudt i Angola

 PRESSEKLIPPSom første land i verden skal den afrikanske staten ifølge PressTV ha innført forbud mot islam. Landet som har cirka en halv million muslimer varsler at samtlige moskéer skal rives. Angola skal ifølge PRESSTV ha forbudt islam fordi islams verdier står i strid med landets statsreligion.

Stor mulighet for evangelisering

 PRESSEKLIPPDet foregår en enorm folkevandring fra sør. Titusener av flyktninger er på vandring nordover der målet er EU-grensen. Midt i flyktningstrømmen står Troens Bevis sine innfødte evangelister med en unik mulighet til å gi dem evangeliet, og til å hjelp dem på deres vei til Europa. Misjonsorganisasjonen Troens Bevis Verdens Evangelisering har siden 1965 støttet innfødte evangelister i flere ulike land.

Obama: Kristne er høye i hatten ovenfor islam

PRESSEKLIPPI forrige uke deltok president Obama på den nasjonale bønnefrokosten i Washington D.C. Presidenten brukte anledningen til å anmode kristne om å ikke være «så høye i hatten» når det gjelder islam. –Med mindre vi stiger ned fra vår egen høye hest og tror oss bedre, trenger vi å husket på både korstogene og inkvisisjonen, hvor grufulle ting ble gjort i Kristi navn, sa presidenten og viste til de amerikanske Jim Crow-lovene som også ble rettferdiggjort i Guds navn.

Sider


Skjul

Abonner på Presseklipp